lørdag 12. februar 2011

Bibelen i fugleperspektiv

For et par søndager siden fikk jeg en Bibelleseplan for 100 dager. Det er en plan der man går gjennom "hele" Bibelen og dermed får et fugleperspektiv over hva som står i Bibelen. Det tenkte jeg at jeg skulle bruke de neste 100 dagene på. Jeg starter i dag, så det betyr at jeg skal være ferdig den 22. mai. Første vers:

Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem.
1. Mos. 1, 27


Alle dager så er det i tillegg til det ene verset en ekstra tekst. Den første dagen er ekstrateksten 1. Mos. 3, 1-13 om syndefallet.




Det skal bli spennende å lese Bibelen på 100 dager. Det blir jo et fugleperspektiv når det er så få vers hver dag. Men jeg ser for meg at jeg kommer til å lese mer grundig når det er noe jeg leser jeg vil lese mer om. Så kan jeg "bare" lese et vers de dagene jeg vil det.

Hvis noen vil ha lista er det bare å spør så kan jeg scanne sånn at det er mulig å lese :)

1 kommentar: