lørdag 26. mars 2011

Strikketips #3

Av og til kommer garn på hesper i stedet for ferdig nøstet. For eksempel fra Nøstebarn.




Da må man nøste opp garnet. Hadde ikke lest dette før jeg begynte å nøste opp i går... Men de anbefaler visst:




Det gikk veldig greit, og jeg fikk sånne fine nøster som dette:




Og nå kommer tipset...

Når du nå skal strikke med disse nøstene hopper og spretter de overalt. Hvis man i tillegg skal ha dobbelt garn (som jeg skal ha til dressen jeg nettopp har begynt på) så blir det bare tull. Hvis ikke man har noe å ha de i...




Jeg fant en mugge jeg kunne bruke. Men man kan bruke syltetøyglass, en vase eller noe lignende... Kommer litt an på hvor store nøstene er.

Da holder nøstene seg der, og man slipper å bekymre seg over hvor de stikker av, eller hvor rent/skittent det er på gulvet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar