tirsdag 4. januar 2011

2Do - iPhone app

Jeg har funnet meg en ny venn.

2Do appen!

Jeg har prøvd å skrive en forklaring på hvorfor jeg liker den, men jeg tror jeg bare skal vise dere noen bilder av hvordan jeg bruker den og forklare litt med ord, så kan dere bedømme selv.

Jeg bruker den blant annet til bursdager. Legger inn bursdagene i en egen kalender. Velger at kalenderhendelsene bare skal vises akkurat den dagen personen har bursdag. Og har til nå lagt inn at jeg vil ha beskjed når noen har bursdag. (Foreløpig har jeg bare lagt inn folk som jeg bør huske bursdagen til, så greit med en liten påminnelse for sikkerhetsskyld.)


Så bruker jeg den til å skrive ned ting jeg skal huske. For eksempel å vanne hver uke. Eller handlelister for å huske at jeg ikke har mer tannkrem når jeg er på butikken. De fleste huskelistene har jeg til nå lagt i en kalender, men det kan fordeles på flere-som kan få ulike farger, vises i diverse oversikter eller skjules helt.



En kalender jeg har som vanligvis er skjult er julekalenderen. Der har jeg lagt inn julegavelista fra 2010. Det eneste dumme når kalenderen er gjemt er at ingenting dukker opp som påminnelser... Så om 11 mnd må jeg huske at jeg hadde en slik liste i fjor. Da kan jeg kopiere lista fra 2010 - og bare forandre gavene til de jeg vil gi gave. Evt. legge til folk eller ta vekk folk ;-) (Jeg mener - hvis dere ikke har vært snille...)

I tillegg kan du gi alle enten gjøremål, avkrysningslister eller prosjekt etiketter eller knytte de til personer i adresselista di. Praktisk hvis du vil søke etter alt som har med Ola Nordmann å gjøre. Eller noe annet lurt. Dette må man jo bruke aktivt mens man legger det inn - så jeg har ikke brukt det så masse enda. Har jo allerede noen ulike kalendre for ulike ting, så tror jeg greier meg med det.

Nye gjøremål (ToDo), avkrysningslister (Checklist) eller prosjekt kan man knytte til en kalender, gi en dato, velge at skal gjentas, velge å få alarm den dagen, dagen før, dagen etter eller på et eller annet tidspunkt du skulle ønske å bli minnet på det.



Tusen takk til Kristine som reintroduserte meg til den. Den koster litt, så jeg tror jeg hadde sett på den tidligere, men tenkte å prøve gratisversjonene først. Men den er absolutt verdt de 39,- eller hva det  var jeg betalte for den.

Hvis dere vil ha mer forklaring på hele appen så får dere gå inn på 2doapp.com. Eller dere kan spør når dere treffer meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar