søndag 9. januar 2011

Strikketips #1

Hvis du er misfornøyd med et prosjekt du holder på med og du kan leve med at det ikke blir ferdig - rekk opp eller kast! (Ref. mitt Ingridsjal)

Hvordan vet du at du kanskje kan skrinlegge hele prosjektet og heller gjøre noe annet? Her er noen punkter som man kan navigere etter:

1) Det er kjedelig. Gjør heller noe som er gøy. (Rosa sjal med mye mønster mot grønt sjal med lite mønster.)
2) Mottakeren har for lengst vokst utav plagget. (Dette må du jo vurdere - babyer kommer det jo stadig flere av. Så hvis babyen du strikker jakke i 0-3 mnd. størrelse til har blitt 1 år betyr jo ikke det at du må kaste jakka. Men dette kan være en faktor når du vurderer å skrinlegge hele prosjektet.)
3) Det er lenge siden du har strikket på det... (Lenge i denne sammenheng er relativt, det kommer helt an på hvor masse du strikker. Strikker du ca. en gang i måneden så er det kanskje ikke så lenge hvis det har gått opp til 6 mnd. Men strikker du hver dag er det ganske lenge.)
4) Garnet er vondt å strikke med. Det finnes veldig mange myke gode og helt fantastiske garn, ikke noe vits å bruke tid på garn som ikke er gode. (Garnet du bruker kan fungere veldig bra på andre prosjekt. Mitt grønne ullcentrumgarn tror jeg kan være greit å strikke med så lenge det ikke er sjal med mye kast og fellinger.)

Jeg pleier å fullføre det jeg starter på - så denne lista er vel så mye til meg som til deg... Det var bare så befriende å rekke opp det der grønne sjalet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar