søndag 2. januar 2011

Julen i glimt

Denne julen har jeg vært hjemme i Sandnes, som ganske mange andre juler. Det har vært sol, kaldt, mildt, regn, snø, slaps, glatt og blåsete sånn værmessig. Dette har denne julen fått bety noe mer enn det det vanligvis gjør - da pappa har fått seg en værstasjon:



Vi hadde søstrekveld hos Kristine og Bjørnar kvelden før kvelden før kvelden. Da pyntet og satte vi sammen pepperkakehus, Kristine og Alma hadde laget delene tidligere. Det ble særs vellykket.



Spilling har det også blitt tid til et par ganger i løpet av jula. Mamma og pappa har fått seg to nye spill. Trionomus og 10 dager i Asia. Vi har spilt begge deler en god del, og Trionomus er vel kanskje det av de to som kan klare å overleve. 10 dager i Asia mente i hvertfall pappa at vi var ferdig med - og jeg er nesten litt enig. Her spiller vi 10 dager i Asia.


Trionomus er et slags dominospill med trekantede brikker i stedet for firkantede.

Også har jeg jo vært masse med de søte tantebarna mine. Her er de begge to mens de åpner gaver.



Ellers har jeg jo truffet venner både før jul og etter jul. Men har særdeles få bilder av det. Noen høydepunkt:

- Treffe Solveig før hun dro til USA på juleferie.
- Være på besøk hos Mari og Bjarte og se Oda og Amalie igjen.
- Treffe Hilde to dager på rad faktisk :)
- Nyttårsfeiring i Lyngdal - fortjener nesten et eget blogginnlegg senere. Følg med følg med.

Nå er jeg tilbake i Trondheim og har kost meg helt alene i hele kveld. Deilig etter en juleferie med folk overalt. Begge deler er bra til hver sin tid.

1 kommentar: