torsdag 6. januar 2011

Ingridsjal... eller ikke?

Det er lenge siden jeg startet på dette sjalet. Jeg blogget om det 16. mai 2009... så det er jo 1 1/2 år siden. Det er strikket i et svensk garn fra ullcentrum.se.


Det ser jo innbydende ut. Og jeg valgte å starte å strikke et ingridsjal av det. Sånn så det ut da jeg fortsatt likte det:


I kveld har jeg startet med å rekke det opp :) Sånn så det ut først:

 Så tok jeg det av pinnene:
 Så la jeg det i en haug når det ene nøstet var nøstet opp...:

 Sånn ser det ut nå, men nå må jeg legge meg - så jeg tar resten senere:

Det var utrolig greit å bestemme seg for å rekke opp. Så slipper det å irritere meg, jeg kan starte på et nytt sjal (allerede gjort) og det føles som om jeg har gjort noe håndarbeid i dag. Det er jo faktisk ganske masse jobb å rekke opp også.

Grunnene til at jeg valgte å rekke det opp er mange.

1) Det er 1 1/2 år siden jeg startet å strikke det.
2) Det er kjedelig å strikke. Mønsteret har tre rader som repeteres, med vrangt på annenhver pinne innimellom. To av disse radene er litt irriterende å strikke, og en er grei.
3) Det ble lange pauser mellom at jeg strikket på det så jeg glemte jeg til stadighet hvilken rad jeg var på.
4) Det er ikke så godt garn å strikke med. I hvertfall ikke på de pinnene. Får se om jeg finner på noe annet.
5) Det er en grei farge, men jeg kunne liksom ikke se for meg at jeg kom til å bruke det selv. Og det var jo det jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Da er det mye kjekkere å strikke et fint rosa alpakkasjal til meg selv i et mønster som jeg liker :)

Ja, men sånn egentlig er den beste grunnen at det irriterte meg.

Jeg legger dette i strikkegleder kategorien, fordi det er en glede at jeg skal slippe å strikke på det mer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar