torsdag 20. januar 2011

Franske smørhorn

En av oppskriftene som jeg har brukt mye fra Bakeboka mi er franske smørhorn... De blir luftige og lette og gode. Også er de morsomme å lage. Så når jeg hadde lyst på noe godt på mandag laget jeg smørhorn :)




Jeg bestemte meg for å ikke bruke kjøkkenmaskina og heller bruke håndkraft... :)




Her jobbes det:


Trikset er at smør legges i lag også brettes deigen og kjevles mange ganger, sånn at det kommer smør i mange lag i deigen. Litt i kjøleskapet skal den ligge før du kjevler ut siste gang:




Heves litt før de skal inn i ovnen:



Alle bildene til nå har jeg tatt på iPhonen min, men når jeg skulle ta bilde av det ferdige produktet måtte jeg ta fram speilreflekskameraet mitt:


Nam!



(Innser vel at de andre bildene kunne blitt bedre hvis jeg hadde brukt speilrefleks på alt. Men sånn ble det ikke denne gangen.)

2 kommentarer: