søndag 23. januar 2011

Emelie Ohlsson

Fotograf Emelie Ohlsson er ei dame som jeg har lest bloggen til ganske lenge :) Før jul så bestilte jeg to fotokurs av henne. Det er to kombinert web-basert og dvd kurs (kjøpte de på tilbud før jul) som heter Sätt ljus på dina bilder og Behind the scenes. Sätt ljus på dina bilder handler om basic ting man bare må vite når man tar bilder med litt avanserte kameraer, og på Behind the scenes følger vi henne på seks ulike fotograferinger og ser hvordan hun gjør det, hva hun tenker og ser samhandlingen mellom henne og den personen/de personene hun skal fotografere. Foreløpig har jeg gått gjennom web-delen av Sätt ljus på dina bilder og sett dvd-en til Behind the scenes. Tror kanskje jeg lærte mer av Sätt ljus på dina bilder... men så har jeg ikke prøvd å ta bilder "on location" så masse og heller ikke sett web-delen av det kurset. Det eneste er et par fotosessions med søstra mi og barna... Tror kanskje det er et kurs som man ikke skjønner man har lært noe av før man er i en situasjon og husker at Emelie sa at jeg burde gjøre det sånn... :) Nå har hun kommet med enda et kurs om redigering. Tror nok at jeg skal bestille det også...

Kan virkelig anbefale dere å gå inn på bloggen hennes og lese. Masse tips og triks ifht fotografering og utstyr. Også tar hun veldig fine bilder, så det er en skikkelig inspirasjon å følge bloggen bare for å ta del i vakre bilder og øyeblikk!

Ps. Innførte akkurat en ny etikett: Inspirasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar